måndag 17 september 2007

En känsla

När jag var liten brukade min Pappa tala om för mig vilken idiot jag var när jag inte förstod eller gjorde något fel fast jag verkligen försökt, den känslan av att vara totalt värdelös, av att känna sig som världens dummaste människa som inte ens kan fatta den enklaste sak eller klara av något gav du mig i dag. Det värsta av allt är att du inte ens förstår känslan.
Nu ska jag inte säga att det bara är min far som idiotförklarat mig, mina klasskompisar när jag var liten gjorde nog sitt till med. Till och med min mor även om hon inte skulle vilja inse de.
det känns om att varje dag strävar jag efter att duga! Att någon ska tycka att jag är intelligent och värdefull, jag vet att de är många som tycker de, men känslan finns kvar.
Trodde aldrig du skulle få mig att känna så här.
.......

Det är bättre nu, nu har vi pratat.

Inga kommentarer: